1. sommerkoncert fredag d. 16. juli 1999 kl. 19:30 (30 kr.)

Lars Ole Schmidt, trompet Ketil Christensen trompet Preben N. Christensen, orgel Denne trio blev dannet i 1989 og har siden da markeret sig ved koncerter i ind- og udland, ved kirkekoncerter, musikfestivaller og i DR.

Trioen kan således i år fejre sit 10 års jubilæum.

Ketil Christensen har siden sit 19. år været solotrompetist i Det Kgl. Kapel, var medstifter af Royal Danish Brass, prisvinder ved den internationale solistkonkurrence i München. Derforuden en omfattende solokoncertvirksomhed og et stort antal plade-indspilninger.

Lars Ole Schmidt har studeret Nordjysk Musikkonservatorium hos bl.a. Anton Hansen og Martin Schuster. Han har siden 1995 været ansat som solotrompetist i prinsens Livregimentsmusikkorps i Viborg.

Preben Nørgård Christensen har siden 1986 været organist og kantor ved Thisted kirke. Han er uddannet ved Nordjysk Musikkonservatorium med videregående studier hos bl.a. David Sanger. Leder af Nordvestjysk Brass Band og Thisted kirkes drenge-mandskor. I 1994 modtog Viborg amtsmusikudvalgs hæderspris "Otto".

George Friedrich Händel

Johann Sebastian Bach:

Thorvald Hansen:
(1843-1915)

Jean Langlais:
(1907-1991)

Olivier Messian:
(1908-1992)

Joseph Horovitz:
(1926- )

Derek Bourgeois:
(1941- )

Anonym/arr. Preben Christensen:

Charles-Marie Widor:
(1844-1937)

Antonio Vivaldi:

Koncert i As-dur op. 5 nr. 1 for to trompeter og orgel:
  Andante
  Larghetto

Fantasi og fuga i c-mol BWV 537

Romance og Scherzo for trompet og orgel
  Poco andante

Variationer over "Lover den Herre",
7 variationer for trompet og orgel (1973)
  Allegro vivo
  VariationI
  Variation II, Andantino
  Più lento
  Variation III, Allegro vivo

"Le Banquet céleste" for orgel (1928)

Concertino Classico, for to trompeter og orgel (1985)
  Con brio
  Larghetto
  Allegro rustico

Serenade Op. 22 for orgel (1968)

"Gloria in excelsis Deo

Toccata fra Orgelsymfoni Op 42 nr. 5 i f-mol

Koncert i C-dur for to trompeter og orgel
  Largo
  Allegro

Trion ved denne aftens koncert blev dannet i 1989 og har siden da markeret sig ved koncerter i ind- og udland, ved kirkekoncerter, musikfestivaller og i DR. Trioen kan således i år fejre sit 10 års jubilæum.
Ketil Christensen har siden sit 19. år været solotrompetist i Det Kgl. Kapel, var medstifter af Royal Danish Brass, prisvinder ved den internationale solistkonkurrence i München. Derforuden en omfattende solokoncertvirksomhed og et stort antal pladeindspilninger.
Lars Ole Schmidt har studeret på Nordjysk Musikkonservatorium hos bl.a. Anton Hansen og Martin Schuster.