Coro Misto, Aalborg Dirigent: Søren Birch - Onsdag d. 31. juli 2002 kl. 19:30

Coro Misto er et kammerkor hovedsageligt bestående af studerende ved Nordjysk Musikkonservatorium og Aalborg Universitet.
Koret har eksisteret siden 1991.

I denne relativt korte periode har det, gennem koncerter og radiooptagelser, markeret sig i det nordjyske musikmiljø som et kammerkor af høj standard. Medvirkende hertil er givetvis også det løbende samarbejde med NUT, Aalborg Symfoniorkester og Vendsysselfestivalen.

Coro Misto bevæger sig indenfor det klassiske repertoire, kirkeligt som verdsligt, spændende fra tidlig musik, over romantikken til nyere værker. Koret anser det for særligt vigtigt at fremme kendskabet til den nye danske kompositionsmusik og samarbejdet med forskellige komponister har gennem tiden resulteret i en række uropførelser.

I foråret 2000 er Coro Misto blevet optaget i Foreningen Danske Kammerkor, og har desuden vundet konkurrencen "Holmboe i Horsens".

CD med Coro Misto.
Coro Misto har lige udgivet en CD med korsange af Otto Mortensen.
Den rummer 22 salmer, kærlighedssange, folkeviser m.m.
CD’en kan købes i våbenhuset efter koncerten. Den koster 110 kr.

Søren Birch er uddannet ved Det jyske Musikkonservatorium og tog afgangseksamen i 1981.
Siden har han gjort videregående studier i Stockholm, og taget kursus i orkesterdirektion i Tjekkiet.

Han er nu ansat som docent i kor- og ensembleledelse ved Nordjysk Musikkonservatorium og underviser desuden ved Aalborg Universitet.
Han har jævnligt opgaver for Radiokoret og er tillige gæstedirigent for det højt estimerede svenske radiokor.
Søren Birch har desuden dirigeret Aalborg Symfoniorkester.