Musik for messingkvintet - onsdag d. 27. februar 2008 kl. 19:30 (entré 40 kr.)

Repertoiret bliver meget varieret; planen er at lave en musikalsk gennemgang af koncert litteraturen fra Bach, Haydn over Carl Nielsen, George Gershwin og til nutidens komponister - der vil ikke kun blive præsenteret original messingmusik men også transkriptioner af orkesterværker og strygerkvintetter.

Værkerne vil blive kort præsenteret med facts og evt. tilhørende anekdoter og hele konceptet er lagt op på en koncertform som er informativ, uformel og med god publikumskontakt.

Medvirkende:
Jeppe Uggerhøj: Trompet
Anne-Mette Hansen: Trompet
Mathias Jensen: Horn
Henrik Resen: Trombone
Janus Mogensen: Tuba

Hovedparten af musikerne er til dagligt ansat i Prinsens Musikkorps i Skive, men udover det har de sammen og hver for sig også spillet i bla. Århus-, Ålborg-, Sønderjyllands- og Odense Symfoniorkester,  DR Radiosymfoniorkestret og div ensembler.

Samtidig med det, har de optrådt med solister som Jesper Lundgaard, Søs Fenger, Dario Campeotto, Stig Rossen, Sanne Salomonsen, Jose Carreras og mange andre.

Saint-Saëns, arr. W. Sear

Anonymus

J. S. Bach, arr. Canadian Brass

A. Dvorak, arr. Chris Hazell

Thorvald Hansen

C. Debussy, arr. G. Emerson

L. Bernstein, arr. J.Gale - fra West Side Story

H. Hansen, arr. ”Bønne” - Re-arr. J. Mogensen

Bart Howard/Robert Hughes arr. A. Christensen

Marche Millitaire Francaise

Die Bänkelsängerlieder, Allegro

Fuga i G-mol

Humoresque
E. Satie, arr. D.Harris
Gymnopédie No.1

Brass Quintet (1904) – 1, 2 og 3 sats

Le petit Negre

Maria - Tonight - I Feel Pretty

Fo’ ajle di små blomster

Fly me to the moon

Der bliver både noget at se på og meget lyd at lægge øre til, når Mariager Kirke onsdag d. 27. februar kl. 19:30 lægger rum til en koncert med musik for messingkvintet.
De fem musikere Jeppe Uggerhøj og Anne-Mette Hansen trompeter, Mathias Jensen, horn, Henrik Resen, trombone og
Janus Mogensen, tuba, er til dagligt ansat i Prinsens Musikkorps i Skive, men udover det har de sammen og hver for sig også spillet i bla. Århus-, Ålborg-, Sønderjyllands- og Odense Symfoniorkester, DR Radiosymfoniorkestret og div ensembler.
Repertoiret bliver meget en musikalsk gennemgang af koncert litteraturen fra Bach, Haydn over Carl Nielsen, George Gershwin og til nutidens komponister - der vil ikke kun blive præsenteret original messingmusik men også transkriptioner af orkesterværker og strygerkvintetter.
Værkerne vil blive kort præsenteret med facts og evt. tilhørende anekdoter.
Der tges en beskeden entré til koncerten og der kan læsesmere på www.mariagerkirke.dk.