Julekoncert med Coro Misto - 8 messingblæsere, slagtøj og orgel søn d 11. dec. 2011 kl. 16:00 (entré 75 kr.) . . . . .

Coro Misto blev dannet i 1991 og kan i år fejre 20. års jubilæum.
Korte er stiftet af Søren Birch, der stadig er dets dirigent.
John Rutters værk - Gloria - for den imponerende besætning af blandet kor, hele 8 messingblæsere, 2 slagtøjsfolk samt stort orgel, er det ubestridte hovedværk i denne koncert, der også har engelske christmas carols programmet.

De kendte og elskede engelske christmas carols bliver fremført enten af kor a capella eller i arrangementer med messingblæserne, der også vil give et par numre alene.

Coro Misto, der ledes af dets stifter, dirigenten Søren Birch, har gæstet Mariager en del gange i dets nu 20-årige historie.

Messingensemble:
Rikke Øland, Anders Farstad, Sidsel Lund og Karen Lyng, trompet
Erik Sandberg, horn
Bettina Ejlerts Jensen, basun
Jacob Ringsmose, basbasun
Mattias Johansson, tuba
Rune Schuster, pauker
Simon Sigfusson, slagtøj

Mikael Ustrup, orgel

Korsolister:
Theresa Lundquist, Rikke Sommer, sopran
Birgitte Nørholm Villadsen, alt

Billetter à 75 kr. kan købes ved indgangsdøren koncertdagen.

Der sælges max. 240 billetter - der er unummererede pladser og dørene åbnes kl. 15:30.

Fransk middelalder Veni, Emmanuelarr.: Jan-Åke Hillerud

En rose jeg skyde
tekst: V. 1-2 Th. Laub / v. 3 Uffe Hansen
Thomas Laub
Nu vil vi sjunge og være glad
tekst: C. J. Brandt, 1884 / arr.: S. Birch
C. Balle
Et lidet barn lysteligt
tekst: N. F. S. Grundtvig, 1845 / arr.: S. Birch
Søren Birch

Jul er en jomfru der føder en søn, 2007
tekst: Knud Erik Lægsgaard, 2005

Julekoncert i Mariager Kirke med kor, messingensemble og slagtøj.

Der venter en helt unik oplevelse når årets store julekoncert løber af stablen i Mariager Kirke søndag d. 11. december kl. 16:00.
John Rutters værk - Gloria - for den imponerende besætning af blandet kor, hele 8 messingblæsere, 2 slagtøjsfolk samt stort orgel, er det ubestridte hovedværk i denne koncert, der også har engelske christmas carols på programmet.
De kendte og elskede engelske christmas carols bliver fremført enten af kor a capella eller i arrangementer med messingblæserne, der også vil give et par numre alene.
En af grundene til dette store koncertarrangement er, at det medvirkende kor, Coro Misto, i år fejrer deres 20 års jubilæum.
Koret blev stiftet af Søren Birch i 1991 og han leder stadig koret, der må regnes som et af Danmarks førende kammerkor.
Koret har mange gange sunget i Mariager Kirke, og således også ved deres et af deres jubilæumsarrangementer. Denne koncert gentages nemlig senere i Aalborg Domkirke.
Aalborg Messingensemble står for den imponerende messinglyd og ved orglet sidder kirkens organist.
Billetter à 75 kr. kan købes på www.mariagerkirke.dk i Mariager Boghandel og evt. resterende billetter sælges ved indgangen.