Den belgiske organist Jen Vermerire spiller et blandet program med musik af Sweelinck, Scheidemann, Kerckhoven, Bach, Händel, Lemmens & Raison.
Arvid Gast
Roger Sayer
Orgelkoncert lørdag d. 10. november 2012 kl. 11:00! i forbindelse med Århus Symfoniske Orgelfestival (Entré 80 kr.)

Giovanni Feltrin, Italien, spiller ved koncerten lørdag d. 10. november i Mariager Kirke som en del af Aarhus Symfoniske Orgelfestival.
Giovanni Feltrin studerede konservatoriet i Padova under ledelse af Giuseppe De Donà og Micaela Mingardo, og dimitterede med topkarakter i orgel og komposition samt klaver.

Han har også uddannet i gregoriansk sang konservatoriet i Venedig.
Han har deltaget i kurser i Italien og udlandet og bl.a. studeret med Daniel Roth i Paris.

Han har vundet flere nationale orgelkonkurrencer samt andenpræmien i Manchesters Femte Internationale Orgelkonkurrence.

Som solist har han deltaget i orgelfestivaler i mange europæiske lande. Han har også samarbejdet med prestigefyldte instrumentale ensembler såsom Orchestra of Venedig'er La Fenice Teater, Padova og Veneto Chamber Orchestra, Veneto Philharmonic, Orchestra af genuaens Opera Theater, og mange vokalensembler.
Giovanni Feltrins interesser ligger især i repertoire for orgel og orkester.
Som musikforsker, har han givet mesterkurser i det 20. århundredes musik til forskellige italienske kulturinstitutioner. Han har også komponeret flere stykker for orgel og til forskellige kor ensembler.

Hans cd-indspilninger omfatter bl.a.: "Organisationen d'Arte nell'Agordino", "L'organo Kuhn-Hradetzky af Cathedral of Treviso", som "Sonate Italiane", "Nova cantica: Sacred Arias af det 20. århundrede for sopran og orgel", "Kollokvier : originale værker af det 20. århundrede for violin og orgel "," den moderne italiensk orgel "," Organister i Domkirken i Treviso, 1771-2010 "," Polibio Fumagalli (1830-1900) organ Works ".

Han er professor i orgel og gregoriansk sang ved konservatoriet i Rovigo, og den officielle organist i katedralen i Treviso.

Program for koncerten: "Orgelmusikken i Italien i nutiden og fortiden" . . . . .

Emilio Traverso (1951-2007)
MISSA APOSTOLORUM super Kyrie  IV “Cunctipotens genitor Deus”

Toccata avanti la Messa
Fuga per l’Offertorio
Meditazione per l’Elevazione
Contrappunto al Communio
Toccata Finale

Girolamo Schiavon  (1751-1821) Allegro maestoso
Giovanni Fontebasso (1785-1836) Polacca
Pietro Fontebasso (1813-1842)
Allegro dalla "Vestale" di Mercadante appropriato all’organo
Luigi Fontebasso  (1822-1872) Fantasia
Carlo Fontebasso  (1849-1911) Andante in sol - Marcia
Giuseppe De Donà (1923-1993) Ave Maria
Bruno Serena  (1922)
Canone di Johann Pachelbel trascrizione per organo

Pierangelo Valtinoni (1959) Sinfonia per organo italiano

Koncert i forbindelse med Aarhus Symfoniske Orgelfestival.

Hvert andet år afholdes Aarhus Symfoniske Orgelfestival, centreret omkring Klais-orglet i musikhuset i Aarhus.
Lige netop dette orgel har - ligesom Mariager kirkes orgel - modtaget penge fra A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal. Derudover er begge orglet indviet i 2010 og de er såmænd også lige store.
Alt dette kunne jo være lige meget, hvis ikke det var fordi begge orglet også er meget gode.
I forbindelse med festivalen er der en enkelt koncert uden for Aarhus og den finder sted i Mariager Kirke lørdag d. 10. november om formiddagen kl. 11:00.
Kirken får fornemt besøg af professor Giovanni Feltrin fra Italien, der vil tage os på en tur gennem italiensk orgelmusik. Han har kaldt sit program ”Orgelmusikken i Italien i nutiden og fortiden”.
Der tages en entre på 80 kr. til kirkekoncerter i festival-regi. Er man interesseret i hele festivalen kan der købes partoutkort til 500 kr., der bl.a. indeholder en koncert med Aarhus Symfoniorkester.