Zenobia - torsdag d. 21. marts 2013 kl. 19:30 i Munkesalen i klostret (100 kr. - billetsalg)

Det danske band Zenobia har indtaget den internationale og danske musikscene med forførende og stemningsfyldte fortolkninger af den danske sangskat.

Trods et traditionelt musikalsk udgangspunkt med danske viser, gør kvinderne musikken til deres egen ved tilsætning af argentinsk tango, dansk folkemusik og et snert af pop.

Gruppen har udgivet to albums: Den Danish Music Award - nominerede plade Midnat (2008) og opfølgeren I vintermørkets hal (2010).

Siden 2007 har Zenobia turneret i Danmark, på Færøerne, Grønland og i Tyskland, og har dermed opnået en international profil, der har styrket bandet i vigtigheden i bevarelsen af den danske folkemusik. Zenobia har spillet et væld af koncerter og fyldt både kirker, kulturhuse og højskoler, forsamlingshuse samt spillesteder og festivaler.
Også skolekoncerter, sangaftener og Carl Nielsenkoncerter er en del af trioens musikpalet.

De tre musikere er alle i 30’erne og er født i området omkring Egtved i Jylland.
De har kendt hinanden fra barnsben, og er vokset op med den danske visetradition.
Louise og Charlotte er søstre og har spillet sammen så længe, de kan huske.
De har altid sunget i skolen, til spejder og til familiesammenkomster, mens Mette Kathrine lærte folkeviser og højskolesange af sin mor, mens de ventede på skolebussen.
Deres opvækst, rejser og uddannelser har givet dem et professionelt musikalsk fundament, der er drevet af en udforskende lyst til at forny, skabe og fortolke den danske folkemusik.

UDSOLGT!

Hør eksempler på Zenobias musiceren

Første egentlig koncert i det nyrestaurerede Kloster.

Når pigetrioen Zenobia torsdag d. 21. marts viser eksempler på deres fascinerence musiceren, bliver det første gang, der afholdes en egentlig koncert i klostret i Mariager.
Munkesalen kunne godt være en kirke: der er hvidkalkede vægge to store hvælv og en glimrende akustik, og det er i dette rum at Zenobia vil traktere flyge, harmonika og sangstemme.
De har indtaget den internationale og danske musikscene med forførende og stemningsfyldte fortolkninger af den danske sangskat.
Der er kun 70 siddepladser i det lille intime rum. Det er derfor nødvendigt at sikre sig en billet på forhånd. Hvordan man gør det kan ses på kirkens hjemmeside www.mariagerkirke.dk