Tirsdag d. 31. marts 2015 kl. 21:00 (gratis) - Jesus Christ Superstar - Multimedieevent

Musikken er af Andrew Lloyd Webber og teksten af Time Rice.

De skrev deres banebrydende rock-opera Jesus Christ Superstar i 1970, men med et lidt andet perspektiv end man ellers normalt ser påskens begivenheder i.

Judas perspektiv. Hvorfor lige Judas og er han ufrivilligt offer for Guds plan. Ja - det er han såmænd og han synes han blev misbrugt.

En times uddrag af musikken ledsaget af billeder på kirkens storskæm.

Dertil både de engelske tekst og en dansk oversættelse.

Multimedie-eventen vises både palmesøndag kl. 21:00 og tirsdag d. 31. marts kl. 21:00.

Påske på en anden måde.
I 1970 skete noget ret usædvanligt. Dengang skrev to unge engelske fyre Andrew Lloyd Webber og Time Rice, hvad, der skulle blive et af de største musical hits nogensinde.
Jesus Christ Superstar. Den blev uropført året efter i England og i København lagde Cirkusbygningen rum til den første opførelse udenfor england.
Siden er musicalen blevet opført utallige gange - professionelt og af amatører.
Musikken holder den dag i dag og ligeledes teksten.
Teksten handler ikke så meget om Jesus men om Judas, der fik den utaknemmelige opgave at angive Jesus for derefter at stå med skylden.
Er gjorde han? Var han en del af Guds plan? Er Gud retfærdig, når han kan misbruge Judas på den vis?
Ved Multi-medie-eventen i Mariager kirke, som finder sted både Palmesøndag d. 29. marts og tirsdag d. 31. marts begge dage kl. 21:00, afsapilles musikken i kirkerummet, der kun er oplyst af stearinlys.
Men ikke nok med det. På storskærm vises samtidig ledsagende billeder og både den engelsk tekst og en dansk oversættelse.
Multimedieeventen er sammensat af kirkens organist, og måske har publikum den samme association af billederne eller en anden.
Der er nok at kigge på og tænke over. Hele multimedieeventen varer en time.
Så har du også du fået serveret påskens dramatiske historie fra palmesøndag til Jesu død på korset langfredag.
Der er gratis adgang til dette anderledes arrangement.