Guitarkoncert med Carsten Pedersen i Munkesalen torsdag d. 14. feb. 2019 kl. 19:30 (50 kr.)

Guitaren er et instrument vi alle kender, men få i virkeligheden kan spille på.
Domenico Scarlatti har skrevet cembalosonater, som ved denne koncert spilles på guitar.

Det er ikke hver dag der er en professionel guitarspiller på spil i Mariager.

Ved koncerten i Munkesalen får kirken besøg af guitaristen Carsten Pedersen, som vil spille et program hvor der er uddrag fra hans kommende Bach-CD med den 3. Lut-suite, den 6. Cello-suite og den kendte ”Jesus bleibet meine Freude” .

Derudover spilles der transskriptioner af cembalosonater af Domenico Scarlatti, som er født samme år som Bach.

Der bliver også pladser til klassiske spanske værker af  M. Lopez-Quiroga, Yradier, Tarrega og Albeniz samt sydamerikansk musik af Barrios-Mangoré.

Der tages en lille entre på 50 kr. til koncerten i Munkesalen (hvor der er plads til 60 tilhørere).

Efter koncerten diskes der op med et lille spansk traktement - primært bestående af italiensk rødvin.

* * * * * *

Der er kun plads til ca. 60 tilhørere i Munkesalen.

Billetter á 50 kr. kan købes ved indgangen eller reserveres ved henvendelse til kirkens organist Mikael Ustrup

enten via mobil/SMS 61355447 eller via mail til mikael@mariagerkirke.dk

KONCERTEN ER UDSOLGT!

Hør Carsten pedersen spille "Preludio de Adios"

Guitarkoncert i Munkesalen i Mariager Koster.
Det hører bestemt til sjældenhederne at der arrangeres guitarkoncerter i Mariager. Vi kender alle guitaren. Den er uundværlig del af ethvert pop-orkester fra Beatles til det mest ydmyge kælderøvelokale i provinsen. Klassisk musik på guitar har dog ingen forstærkere, men kun en enkelt person, seks strenge, otte fingre - fire fra hver hånd. Beskedenheden til trods er det ubegribeligt, hvor megen skøn musik, der er skrevet for klassisk guitar og hvor imponerende megen lyd, der kan komme ud af instrumentet, hvis man har de rigtige negle på højre hånd. Koncertens solist Carsten Pedersen spiller dog som en anden Paul McCartney omvendt af alle andre med guitararmen til højre. Carsten er uddannet på Det Jydske Musikkonservatorium og han har undervist på Det Jydske Musikkonservatorium og på musikinstituttet v/Århus Universitet. Ved koncerten i Munkesalens intime sfære spiller Carsten Pedersen musik af Bach og Domenico Scarlatti, spanske værker af Lopez-Quiroga, Yradier, Tarrega, Albeniz samt sydamerikansk musik af Barrios-Mangoré.
Efter koncerten, hvortil der tages en beskeden entré, diskes der op med et lille spansk traktement - primært bestående af italiensk rødvin. Der er kun plads til ca. 60 tilhørere i Munkesalen, så vil du være sikker på en plads, så reserver på forhånd. Se hvordan på: musik.mariagerkirke.dk