Mariagerfjord Pigekor - torsdag d. 17. januar 2013 kl. 19:30 (50-80 kr.)

Mariagerfjord Pigekor
Dirigent Signe Sørensen
Mariagerfjord Pigekor består af 36-38 udvalgte sangere i alderen 12‐18 år. Koret er et elitært rytmisk koncertkor med høje ambitioner og en stor arbejdsglæde.

En hverdag fyldt med musik og venskaber
Korets piger undervises ugentligt i kor, musikteori og rytmetræning af korleder Signe Sørensen. Dernæst undervises pigerne i solosang af korets stemmecoach Camilla Hyttel.
 Koret har et ambitiøst fokus på sangernes individuelle og korets samlede musikalske udvikling: Dette gøres gennem et stort engagement, og med afsæt i en glad og smittende kor‐stemning. Korets motto er ”det skal være fedt at være her”, og med venskaber på tværs af skoler og aldre, og med fokus på trivsel og anerkendelse, står koret både for et højt musikalsk niveau og for et stærkt sammenhold.

En travl rejse- og koncertkalender
Koret afholder mellem 25‐30 årlige koncerter, og er derudover travlt beskæftiget med workshops, øveweekender, hytteture mm. Koret har en omfattende turné‐ virksomhed bag sig, med koncerter i ind- og udland. Koret har blandt andet optrådt på Sankt Annæ Gymnasium og på Plænen i Tivoli, KBH., såvel som det har afholdt workshops og koncerter med bl.a. The Music School of Amsterdam. I foråret 2011 havde koret fornøjelsen af at optræde for regentparret, såvel som koret igennem årene har fået fornøjelsen af at optræde med forskellige kendte danske kunstnere. Heriblandt kan nævnes: Kim Sjøgren, James Sampson, Marie Carmen Koppel, Jazz‐ Nord Ensemble, Lene Nørlykke, VoxNorth, Jim Daus Hjernøe og Vox11.
Koret har dernæst sunget sammen med Danmarks Radios JuniorKor i DR‐byen, såvel som de har optrådt med Nordjysk Pigekor og Klüvers Bigband Endeligt har pigekoret ved DGI‐festivalen i Hobro 2011 varmet op for Sanne Salomonsen, Lis Sørensen, Søren Sko, Fallulah mf.

Prismodtagelse
I juni 2011 modtag koret DAMUSA’s (Dansk Musikskole Sammenslutning) pris som Årets Musikskole Ensemble 2011. Denne pris modtog koret på Plænen i Tivoli i KBH.

Koncerten er arangeret af Mariagerfjord Pigekor og der kan købes billetter her: www.rytmiskpigekor.dk

Hør udsendelse om koret

Nytårskoncert i Mariager Kirke

Torsdag den 17. januar kl. 19.30 står det prisvindende Mariagerfjord Pigekor og
Mariagerfjord Juniorkor sammen om en storslået nytårskoncert i den smukke Mariager
Kirke. De to kor bliver akkompagneret af Signe Sørensen på klaver, Esben Kjær på violin
og Ingrid Halle, solist fra det Jyske Musikkonservatorium.
De elitære unge og velklingende korstemmer, sammensat med den enorme akustik, der
findes i Mariager Kirke, vil uden tvivl give publikum en helt særlig og mindeværdig
koncertoplevelse. Korene består af i 75 sangere fra 5. klasse til 3.g og de to kor vil synge
nytåret ind både sammen og hver for sig. Repertoiret er sammensat specielt til lejligheden
af nyere musik, ældre musik, nordisk og moderne kormusik.
Med denne nytårskoncert håber Mariagerfjord Pigekor og Mariagerfjord Juniorkor at
starte en smuk nytårstradition, hvor det nye år bydes velkommen med smukke harmonier
og klange.

Billetter til koncerten kan købes online enten via Pigekorets