Koncert med Tirilil. Lør. d. 25. feb. 2023 kl. 16:00 (50 kr./børn/unge gratis)

Tirilil er egentlig et norsk kvindenavn og Tirilil består da også udelukkende af kvinder.
Velkommen til en stemningsfuld koncert med ensemblet Tirilil der vil fylde Mariager kirke med smuk musik og lyse klange.

Fortid og nutid vil i denne koncert smelte sammen og programmets omdrejningspunkt bliver kontraster; lys og mørke, liv og forgængelighed.

Koncerten vil indeholde musik fra barokken af. bla. Monteverdi, nordisk folketone og gamle salmer i tirilils egne arrangementer, samt egne kompositioner.

Tirilil består af Katrine Broch Møller, sang, Nadja Marie Schmedes Enevoldsen, sang, Susanne Cecilie Nielsen, sang og Louise Boll, orgel.
Alle uddannede fra Det Jyske Musikkonservatorium.

Hildegaard von Bingen
Ave generosa
Trad. fra Yrshult i SmålandDet lyser en stjärna
arr. Tirilil
Norsk folketone fra OppdalKling no klokka
arr.: Tirilil
Jean-Philippe Rameau
Air dans le goût
Svensk folkeviseLiten Hilda
Lamento della Ninfa
Ardo e scoprir
Povl Hamburger
(1901-1972)
Der er ingenting i verden
arr.: Tirilil
Johann Gottfried Walther
Meinen Jesum lass ich nicht
Nadja Schmedes Enevoldsen
(1988- )
Vig melodi
Gjermund Haugen
(1914-1976)
Tjønneblomen
Thomas Laub
(1852-1927)
Det er hvidt herude
Cantate domino
George Friederich Händel
Quel fior
Stefano Landi
Passacaglia della vita
arr. Tenet

3 sopraner i Mariager kirke.
"De tre tenorer" er et fænomen fra operaens verden i forbindelse med VM i forhold i 1990. Ved koncerten i Mariager kirke lørdag d. 19. november er de tre tenorer skiftet ud med de tre sopraner, der indtager scenen (omend i mindre format end ved VM i fodbold).
"Tirilil" består af Katrine Broch Møller, sopran, Nadja Marie Schmedes Enevoldsen, sopran, Susanne Cecilie Nielsen, sopran og Louise Boll, orgel. Alle er uddannede fra Det Jyske Musikkonservatorium, og de har spillet sammen i årevis bl.a. ved en koncert i Mariager kirke i 2019, som tog alle med storm.
Ved dette års koncert i Mariager kirke vil fortid og nutid smelte sammen, og programmets omdrejningspunkt bliver efterårets kontraster; lys og mørke, liv og forgængelighed.
Velkommen til en stemningsfuld efterårskoncert med ensemblet Tirilil der vil fylde Mariager kirke med smuk musik og lyse klange.
Der tages en beskeden entré til koncerten.